Örgütsel iletişim, kurumun bel kemiğidir. Örgütlerin varlıklarını devam ettirebilmeleri için tüm birimleri birbirine bağlayan iletişim dokusuna ihtiyaçları vardır. Örgütsel ve yönetsel işlerin düzenli bir şekilde koordine edilmesi, bireyler ve birimler arasındaki uyum ve dayanışma, kurum kültürünün işleyişi ve örgütsel başarı ancak etkin bir şekilde işleyen örgütsel iletişime bağlıdır.
İletişim, örgütlerin etkinliği ve başarısı açısından çok önemli bir süreçtir. İletişimin etkin olmadığı bir ortamda işlerin düzenli ve uyum içinde gerçekleşmesini sağlamak mümkün değildir. İletişim sayesinde çalışanlar arasında işbirliği, uyum ve ahenk sağlanabilir. Yöneticinin iş yaptırmak için kullandığı temel araç iletişimdir. Çalışanlar kendilerinden ne beklendiğini, nasıl ve ne zaman istendiğini örgütsel iletişim sayesinde öğrendiği gibi yöneticiler de örgütte ne gibi problemlerin ve aksaklıkların olduğunu yine örgütsel iletişim sayesinde öğrenebilir. Bu sürecin etkinliği örgütteki işlerin uyum ve düzen içinde yürütülmesi açısından gereklidir. Kurumların çift yönlü bir iletişim sistemine sahip olması da en önemli noktalardan biridir. Örgütsel iletişimden tam olarak faydalanabilmek iletişim kanallarının açık, işlek ve interaktif olması ile ilişkili olduğu kadar yöneticinin tutumu ile de ilişkilidir. Örgüt içi iletişim kanallarının açık ve işler durumda bulunması ilk olarak yöneticilerin sorumluluğundadır. Yönetici çalışaları tanımaya ve anlamaya çalışan kişi olmalıdır. Hayatımızın her alanında kaçınılmaz olan çatışmaları en iyi şekilde yönetebilmelidir. Bunun ile birlikte çalışanlar da içinde bulundukları örgütü en iyi noktalara çıkarabilmek için çaba sarf etmeli ve emek vermelidir.
İyi bir iletişim sistemi olmayan örgütler temeli sağlam olmayan binaya benzer, ufak bir sarsıntıda hasar görür, daha büyük bir sarsıntıda yıkılır ve yok olur. Unutulmamalıdır ki başarılı kurumlar güçlü bir iletişime ve güçlü bir kültüre sahip olan kurumlardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder