Yoğun rekabetin yaşandığı ve bu rekabet baskısıyla her gün birbirinden pek de farklı olmayan yeni ürünlerin pazara sunulduğu bir ortamda işletmeler, hedef kitlesiyle daha etkili bir iletişim kurmak için çeşitli kanallar aracılığıyla mesajlar göndermektedirler. Reklamlarla, satış tutundurma teknikleriyle, halkla ilişkiler ya da kişisel satış yoluyla gönderilen bu mesajların amacı tüketicilerle uzun dönemli iletişim kurmak, marka imajını oluşturarak marka bağlılığı yaratmaktır. Ancak bu tutundurma karması unsurları aracılığıyla gönderilen mesajların her biri tüketiciye farklı farklı şeyler söylüyorsa tüketicinin zihninde bir karmaşaya, marka imajında da bulanıklığa yol açabilir. Eğer bir markanın reklamında farklı bir şey, fiyatında, ambalajında farklı bir şey söyleniyorsa bu durum mesajların çelişmesine neden olacak, sonucunda da marka imajında karışıklık ortaya çıkacaktır.
Tüm bu iletişim çabalarının uyumlu bir şekilde ele alınması, bütünlük kazandırılması gereklidir. Bu bütünlük Bütünleşik Pazarlama İletişimi yoluyla sağlanabilir. Bütünleşik pazarlama iletişimi; reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma vb. olarak ayrı ayrı gördüğümüz iletişim işlevlerini bir bütün olarak görme yoludur. Burada odak, kurumların satış ya da kâr hedefleri değil, mevcut ya da potansiyel müşteriler olması gerektiği, mesajları ve hedefini bütünleştirerek tüketicilerle bütünsel bir yapıya dayalı iletişim kurulması gerektiğidir. Kısacası bütünleşik pazarlama iletişimi, tüm pazarlama karması unsurlarının tek elden yönetildiği ve böylece mesaj tutarlılığını, iletişimde etkinliği ve müşteri ilişkilerinin gelişmesini sağlayan bir süreçtir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder